regeneracja i naprawa silników hydraulicznych

NAPRAWA SILNIKÓW HYDRAULICZNYCH – NAPRAWA HYDROMOTORÓW

  • Naprawa silników Linde (HMV, HMF, HMR, BMV, BMR, BMF, MPV, MV, MPR, MF, MMF )
  • Naprawa silników Rexroth (A6V, A6VM, A6VE, A2FM, A2FE)
  • Naprawa silników Liebherr ( LMF, LMV, DMVA)
  • Naprawa silników Kawasaki (MX, M2X, M5X )
  • Naprawa silników Sauer Danfoss ( Seria 51, Seria90, MF, Seria H )
  • Naprawa silników Poclain (MS, MK)
  • Naprawa silników Denison-Calzoni ( MRDE)
  • Naprawa silników Hitachi ( HMG, HMGF )
  • Naprawa silników Komatsu ( KMF, KPV )
  • Naprawa silników KAYABA ( MAG, MSF)

Naprawa i regeneracja silnika hydraulicznego w Hydromotor.pl

Nasz wyspecjalizowany serwis zajmuje się regeneracją pomp i silników hydraulicznych. Wszystkie regenerowane przez nas pompy i silniki hydrauliczne przechodzą do działu kontroli gdzie sprawdzane są na specjalnym stanowisku do diagnostyki, na którym dokonujemy pomiarów ciśnienia i przepływu urządzeniem z odczytem cyfrowym. Na regenerowane podzespoły udzielamy 6-cio miesięcznej gwarancji. Wieloletnie doświadczenie zdobyliśmy przez ponad 20 lat funkcjonowania przedsiębiorstwa. Renomę naszej firmy budowaliśmy na dokładności, punktualności, oraz doskonałym kontakcie z klientem. Wspólnie z naszymi partnerami z Niemiec, Belgii Holandii prowadzimy sprzedaż części zamiennych, w najwyższej jakości. Firma dysponuje doskonale wyposażonym magazynem, dzięki czemu możliwa jest bardzo szybka wysyłka, co znacznie zmniejsza koszty przestoju maszyny. Jesteśmy otwarci na każdego Klienta, gwarantując wysoką jakość usług oraz stabilność współpracy.

Czy silnik hydrauliczny naprawić lub zregenerować, czy też kupić nowy?

Silniki hydrauliczne są odbiornikami w układach napędowych maszyn, czyli zamieniają energię cieczy wygenerowaną przez pompę w ruch obrotowy wału. Silniki te sprawdzają się doskonale jako napęd ślimaka we wtryskarkach, napęd wiatraka chłodnicy we wszelakich maszynach budowlanych, napęd przenośników górniczych i przemysłowych oraz jako silnik jazdy podczas przenoszenia momentu obrotowego na koła danego pojazdu. Jeżeli dojdzie do uszkodzenia pompy jazdy, wielu klientom poleca się dostarczenie silników jazdy, które pracują w układzie zamkniętym, razem z pompą. Ma to na celu uniknięcie ponownych usterek pierwszego uszkodzonego podzespołu. Do obowiązków samych użytkowników takich maszyn należy dokładne czyszczenie układu oraz wymiana filtrów i olejów przed ponownym włączeniem pomp oraz silników hydraulicznych po ich regeneracji.

Regeneracja silników hydraulicznych

Wiele zakładów zajmuje się od lat regeneracją silników hydraulicznych, a co za tym idzie – ich pracownicy doskonale wiedzą, czego dany klient potrzebuje. Dla każdego liczy się czas oraz niezawodność działań. Najmniejsza przerwa w pracy tych najistotniejszych narzędzi oraz maszyn może kończyć się wielkimi stratami finansowymi, a tego lepiej unikać za wszelką cenę. I nieważne, o czym tu mowa, czy o maszynach rolniczych, przemysłowych czy budowlanych.

Regeneracja silników hydraulicznych wygląda raczej prosto, ponieważ najpierw dochodzi do demontażu silnika hydraulicznego na części. Dokonuje się również kontroli stanu zużycia oraz weryfikacji wszelkich uszkodzeń. W kolejnym kroku sporządza się ekspertyzę, która opisuje stan techniczny silnika hydraulicznego po przyjęciu. Samą ekspertyzą jest kontrola wszystkich części składowych silnika hydraulicznego. W przypadku, w którym powyższe czynności ujawnią, że naprawa nie ma sensu i jest nieopłacalna, oferujemy nową jednostkę.

Naprawa silników hydraulicznych

Uszkodzenie silnika hydraulicznego oznacza jedno: konieczność zatrzymania maszyny oraz przerwa w jej dalszej pracy, a to przekłada się na duże straty. W takiej sytuacji wielu mechaników zaleca wymianę twojego silnika na nowy, co wiąże się z ogromnymi wydatkami. Na całe szczęście nie jest to niezbędne, ponieważ prawidłowo wykonana naprawa silnika hydraulicznego to gwarancja przywrócenia go do dawnego trybu pracy po dużo niższych kosztach. Wdrażając w życie akurat takie rozwiązanie, nic się nie traci, za to w zamian oszczędza się pieniądze oraz przyspiesza powrót maszyny do pracy. Silniki hydrauliczne to przede wszystkim jednostki o bardzo precyzyjnej budowie. Nie wybaczają one błędów ani żadnych niedociągnięć. Jeśli mowa o prawidłowo wykonanej naprawie takiego silnika, warto zaznaczyć, że pozwala ona przywrócić jego funkcjonalność do stanu fabrycznego, co wymaga jednak ogromu wiedzy i doświadczenia, a także dostępu do świetnie wyposażonego warsztatu i części zamiennych.

Rodzaje silników hydraulicznych

Budowa silnika hydraulicznego zależy oczywiście od jego rodzaju. Silniki mają różne przeznaczenia. Wyróżniamy trzy  podstawowe silniki hydrauliczne:

  • silniki hydrauliczne szybkoobrotowe,
  • silniki hydrauliczne zębate wolnoobrotowe (orbitalne i satelitowe),
  • silniki hydrauliczne wielotłokowe wolnoobrotowe (osiowe oraz promieniowe).

 

Silnik hydraulicznysilnik zamieniający energię potencjalną lub/i kinetyczną cieczy w energię mechaniczną. Zasada jego działania jest odwrotnością pracy pompy hydraulicznej – zamienia on wysokie ciśnienie na siłę mechaniczną w ruchu obrotowym. Elementy robocze są takie same jak w pompie hydraulicznej, dlatego też stosowane są silniki hydrauliczne zębate i wielotłoczkowe. Konstrukcja silnika pozwala na wykorzystanie go jako urządzenia zasilającego. Wytwarza on wtedy ciśnienie niezależnie od kierunków obrotów wałka napędowego.

Silniki hydrauliczne dzielą się na:

Do czego służy silnik hydrauliczny i jak działa?

Każdy silnik hydrauliczny umożliwia wykorzystania pełni energii, która kryje się w danej cieczy płynącej pod ciśnieniem. Poza tym stanowi on bardzo ekonomiczne zasilanie o wielu zastosowaniach, napędzając narzędzia, maszyny oraz pojazdy wykorzystywane w różnych gałęziach przemysłowych.

Rolą każdego silnika, nie tylko hydraulicznego, jest przekształcanie energii na pracę. W przypadku omawianych silników ich źródłem energii jest jednak ciecz pod ciśnieniem. Efektem tego jest praca, czyli ruch obrotowy. W praktyce wygląda to tak, że ciecz dostarczona do silnika ulega działaniu ciśnienia w taki sposób, że wzrasta jej energia potencjalna. W kolejnym kroku strumień płynu pod dużym ciśnieniem kieruje się na element roboczy, którym najczęściej jest wał obrotowy. Kiedy ruchoma część zaczyna wykonywać swoją pracę, maszyna tym samym zaczyna działać.

Ilość energii wygenerowanej przez silnik hydrauliczny zależy głównie od ciśnienia, jakie da się w nim osiągnąć, i od tego, jaki jest przepływ owej cieczy. Krąży ona w zamkniętym obiegu, co oznacza, że aby uzyskać tak potrzebną energię, nie ma potrzeby dolewania nowych porcji płynu, ponieważ ten, który już wprawił w ruch wał obrotowy, powraca w dawne miejsce i od nowa jest sprężany. Ewentualny ubytek płynu z systemu może być efektem nieszczelności.

Silniki hydrauliczne zależnie od swoich rozmiarów, rodzaju płynu zasilającego oraz generowanej mocy służą do przeróżnych celów. Najczęściej stosuje się je w układach hydraulicznych urządzeń, które można znaleźć w wielu gałęziach przemysłu. Jeśli mowa o zastosowaniach takich silników, są one wykorzystywane przede wszystkim w masywnych maszynach budowlanych, przenośnikach, rozdrabniaczach, zgniataczach, wyciągarkach, a – co warte zaznaczenia oraz bardzo ciekawe – także w pojazdach wojskowych.